Hvordan kan bedriften din legge til rette for at ansatte skal sykle mer?

Hvordan kan bedriften din legge til rette for at ansatte skal sykle mer?

Det skjer store endringer i måten vi forflytter oss på. I de siste årene har det skjedd en eksplosjon i sykkeltrafikken samtidig som det er stor mangel på nye sykler. Mange har gravd dypt i kjellerboden for å finne sykler som ikke har vært i bruk på årevis! Derfor er det mange sykler nå som trenger ekstra omsorg.

Mange bedrifter har vært flinke til å tilrettelegge med sykkelparkering på arbeidsplassen, fine garderober og dusjmuligheter for ansatte. Noen har til og med vaskestasjon for sykler, slik at ansatte som sykler hele året kan vaske bort veisalt om vinteren.

Gunstig for din bedrift

Bedriftene får mye igjen for å gjøre arbeidsplassen sykkelvennlig: Bare et kvarters sykkeltur om dagen gir stor helsegevinst, i følge en dansk undersøkelse. En annen forskningsrapport viser at sykefraværet synker når ansatte bruker sykkel til jobb, og denne rapporten viser også at produktiviteten øker med 15 %!

Mobilt sykkelverksted på arbeidsplassen gjør at ansatte kan få service på syklene sine mens de er på jobb. De slipper å vente på tur hos et lokalt sykkelverksted, og sparer også tid på levering og henting. Dette er en tjeneste som de ansatte setter stor pris på!

Mobilt sykkelverksted på arbeidsplassen

Service med høy kvalitet

Mora di er en sosial entreprenør med fokus på miljø, gjenbruk og arbeidsinkludering. Vi ansetter folk med utfordringer på arbeidsmarkedet, og det har vi ikke angret på.

Vi får veldig gode tilbakemeldinger på jobben de gjør som sykkelmekanikere! Her er noen av dem:

Visma
“Her er alle strålende fornøyde og jeg har ikke fått beskjed om at noen ikke fikk med seg info eller glippet på timebestilling.”
Karin Bülow – Administrasjonssjef i Visma

COWI
“Folk her er veldig fornøyd og jeg har allerede fått spørsmål om dere kommer tilbake senere.”
Mattias Sigevall – Driftskoordinator i COWI

Norad
“Mekanikerne møtte opp på avtalt tid, installerte seg raskt, kom fort i gang med arbeidet og gjorde en meget god jobb. 40 sykler fikk skiftet dekk og bl.a. sjekket bremser. De var imøtekommende, serviceinnstilt og behagelige å være sammen med. Norad-ansatte ga bare gode tilbakemeldinger både på selve oppdraget og måten det ble gjennomført på.

Som bestiller fra Norad sin side fikk jeg veldig god service og informasjon om opplegget og gjennomføring i forkant av selve bookingen av tjenester. Bookingen fungerte veldig bra. Den ble utført av Mora di som også fulgte opp spørsmål fra ansatte i Norad uten involvering fra min side. Hele opplegget var oversiktlig og informativt og gjennomføringen gikk på skinner.

Ansatte i Mora di fulgte opp hele gjennomføringen av oppdraget på en meget god måte. Vi hadde et eget oppfølgingsmøte med gjennomgang av oppdraget etter at det var utført. Veldig stor interesse fra verkstedet sin side å få tilbakemeldinger med det formål å hele tiden bli enda bedre.”
Viveca Gemne – Underdirektør Dokumentasjons- og driftsseksjonen i Norad

Fürst
“Upåklagelig service hos Mora di! Veldig enkelt å melde seg på via deres eget bookingsystem, hvor man også kan bestille ekstra deler hvis man vet at noe må skiftes ut. Våre ansatte har vært veldig fornøyde og har etterspurt tjenesten flere år på rad. Enkelt og greit når man kan få service på sykkelen rett på arbeidsplassen. Det er også et stort pluss at de som jobber hos Mora di er folk som har trengt en ny sjanse, og som har fått det ved å bli ansatt her. Så jeg vil absolutt anbefale dere å bruke tjenestene til Mora di!”
Kate Tveit – Fürst

Abonnement på sykkelservice på arbeidsplassen!

For en sosial entreprenør er forutsigbarhet en forutsetning. Vi har sårbare ansatte som er helt avhengige av at lønnen kommer inn på konto hver måned – også utenom høysesongen for sykkel, som er vår og høst.

Tidligere har bedriftskundene våre betalt rett etter at vi har besøkt dem med det mobile verkstedet vårt. Det har gitt store sprik i inntekter, og derfor tror vi det er lurt å heller få dem over til å betale et mindre beløp hver måned – såkalte abonnementsavtaler. Summen blir uansett den samme, men dette gir oss en helt annen trygghet som gjør at vi kan planlegge bedre. Dette betyr også bedre service for bedriftskundene våre.

Hva betyr en bedriftsavtale for Mora di?

– 10 abonnementsavtaler dekker lønn og sosiale kostnader for 1 ansatt hos Mora di i et helt år.

– Bedriftsavtaler gir oss forutsigbarhet, noe som er av stor betydning for menneskene som jobber hos oss.

– Bedriftsavtaler gjør det mulig for Mora di å ansette flere mennesker utenfor arbeidslivet.

– Ved å tegne et abonnement hos Mora di bidrar bedriften din til å spare samfunnet for store kostnader.

Fire fluer i ett smekk!

Abonnementsordning for bedrifter
– miljøvennlig sykkelservice på arbeidsplassen

Tidsbesparende
– vårt mobile verksted fikser syklene mens de ansatte jobber

Din bedrift tar samfunnsavsvar
– hjelper utsatte mennesker inn i fast jobb

Helse- og miljøgevinst
– tilrettelegger for bruk av sykkel

Bestill nå!

Dersom din bedrift ønsker at de ansatte skal få sykkelservice i arbeidstiden, så ta kontakt med oss. Sammen finner vi en god løsning for nettopp din bedrift!

Book tid i vår kalender

sykkellagring